Jdi na obsah Jdi na menu
 


Václav Fejfar se rozjel do nové sezóny skvěle

Kdo navštívil týden před prvními závody Mistrovství Evropy lužanskou dílnu Václava Fejfara, nevěřil tomu, že by za pár dní měla jeho Škoda Fabia závodit někde na jihu Evropy. Nebylo to nepřipraveností nebo nezájmem mechaniků, ale auto se dodělávalo a kompletně repasovalo podle aktuálního stavu financí. Poslední dny před odjezdem byly pro celý tým nesmírně náročné a nezbývá, než před všemi hluboce smeknout. Bez přehánění – po několika dnech práce non- stop auto zavrčelo ve čtvrtek krátce před polednem, všichni se osprchovali a za půl hodiny vyrazili na tři tisíce kilometrů dlouhou cestu do Foz Goa.

Poslední dny byly moc hektické, končili jsme poslední týden okolo čtvrté ráno a od osmi jsme jeli nanovo, klukům patří za stovky hodin práce na autě i úpravách autobusu velké poděkování. V přípravě jsme nic nepodcenili, podařilo se sehnat i jednu novousadu speciálních pneumatik,“říká jezdec, který by chtěl letos v evropském šampionátu skončit ještě výše než vloni. „V jednu chvíli se zdálo, že to snad ani nestihneme, ale ten, kdo neodjel na jih Evropy, má malou šanci bojovat o nejvyšší stupínky.“



Tým Václava Fejfara zamířil do Foz Goa, které leží 190 kilometrů od Porta. Okruh ve Foz Goa měří 998 metrů, jeho povrch je složen ze zvláštního slepeného písku a jeho šíře se pohybuje od 14 do 16 metrů. Evropa se zde jezdí od roku 2007. K závodům bylo přihlášeno celkem šedesát závodníků z patnácti zemí Evropy, dalších patnáct pak do Mistrovství Portugalska.

Na první závody jsem mohl od jet jen díky pomoci sponzorů, především firem Keramika Knap, Vágner Transport, Seco Group, Deprag, Protlum, Havex, Ing. M. Nosek & comp., ty správné vitamíny nám poskytl obchod Ovoce – zelenina Ondřej Kuřík a nemalou měrou se na přípravě odjezdu našeho týmu podílel MUDr. Richard Zachoval.“

Letošní úvodní závody ME vyvrcholily nedělními finálovými jízdami. V divizi 1 startovalo patnáct jezdců, s nejnižším číslem 103 jel právě Václav Fejfar, neboť Naujokautis a Kvašnin zde nestartovali. S vozem Škoda Fabia dále letos startují Rusové Makarov a Faleev. Maďar Kárai jede tradičně s Mitsubishi, stejně jako Brožek a Giarollo s Fordy. Vašek Fejfar své soupeře po skvělém výkonu po oba dny výrazně předčil. Vyhrál jak tréninky, tak první ( tu o deset sekund) a druhou jízdu. Do třetí už ani nenastoupil, aby šetřil auto, do finále odstartoval z první řady a vítězství udržel až do cíle. Za zády nechal jak výborného Makarova, tak i Káraie s nímž vloni bojoval o bronz do posledního závodu. Po dojezdu finálové jízdy telefonoval z Foz Goa vloni stříbrný Václav Fejfar pro čtenáře Deníku Jičínska informace z prvního závodu:

Je to skvělý pocit a odměna za to velké úsilí, které celý tým vyvinul. Jsme nesmírně šťastní a připravujeme se na druhý závod, který hned následuje. Cesta k úspěchu však nebyla vůbec jednoduchá. Po třech kolech, kdy jsem měl náskok už 200 metrů před Makarovem, se mi uvolnila hadice od turba, klesl výkon a já byl rád, že jsem to udržel. Naštěstí je tady sluníčko a my budeme „dobíjet baterky“ na druhý závod.“

Lužanský jezdec tak vyhrál již patnáctý závod Mistrovství Evropy. Karavana autokrosařů se poté přesunula do sousedního Španělska, kde navazuje následující víkend další závod v Alcaniz, devadesát kilometrů východně od Zaragozy. ´
 
Text a foto: Pavel Vydra
 
Foto: Vůz Škoda Fabia v nových barvách těsně před odjezdem v lužanské garáži